Saturday 7 July 2012

PERCAYAKAH AKU PADA DIRI SENDIRI??



"kadang-kadang diri ini berasa takut nak berhadapan dengan masa depan yang belum pasti...tapi semangat yang xpenah mengalah dalam diri...membuatkan aku pasti tentang masa depan yang memang dah dijadualkan oleh ALLAH (Yang Maha Memahami lagi Maha Mengetahui tentang segala sesuatu)..jadi letakkan kepercayaan kita kepada DIA..." 
-ekin kasim ragu-



Since, dah lama xupdate blog, let's me update a lil' about me -major thing flashing by in random on wut actually happen in my life these few "berkurun sejak meninggalkan blog" haha..


habis je FINAL EXAM (that's the end of my life as a uni student at UUM- sebab specifically aku states dekat UUM  "mana la tau lepas nie ade rezki sambung master plak"-insyaAllah.. so its proper guna statement "end my life as a student at UUM"  rather than "end my life as a student...papp titik nokhtah" (ape2 je la ekin ooi..hehe)


start INTERNSHIP dekat firm... so currently status aku skunk as an attachee dekat sebuah firm biasa2 je yg buat fully banking..ye ke? aha la kann....boleh plak cam tue kan!... but still, ade gak benda2 lain yg dorang practice..


alhamdulillah..org2 kat firm tu sumenya baik2 belako...actually benda yg aku xcaya..aku praktikal kat tempat yg practice banking law....BAFIA..ISLAMIC BANKING..AL BAI BITHAMAN AJIL..lalalalalalala~ sebab dulu time dekat law school..buat memain je banking nie haa... (in future, konon2 nya da set xnak buat banking!)..sekali ko dapat ekin..hambik kau!!! tapi2..still..bagi aku..its a good things to experience on the area of law of banking...experience different area of law..!...lagipon aku sendiri xpasti rezki aku dalam bidang apa actually! walopon hakikatnya aku sangat sangatttt sangattt minat nak buat on accident cases...


bak kata dayah kecik "kita kena percaya pada rezeki..kalau TUHAN nak bagi rezeki..paaappp..sekejap je dapat".. (tu lah sebenarnya berlaku kat aku masa nak cari tempat chambering..!)


kisah cari tempat chambering biarlah rahsia! (boleh dikatakan tragik!..haha)


alhamdulillah... dapat daaa...i got wut  i want..jeng jeng..firm yg buat fully on accident cases.. so, moga segalanya dipermudahkan nnt...dipermudahkan segala proses pembelajaran (9 bulan!!) bak kata cik dayah-lawyer muda yg baru admitted to the bar setahun lepas.."saya xsabar sgt nak hbs chambering..bila habis tu..perasaan mcm baru lepas bersalin" haaa??? meby kaitan dengan 9 bulan kot kann...







No comments:

Post a Comment

Share

Widgets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...