Saturday 7 July 2012

filem muzikal HOORE! HOORE!

HOORE! HOORE! adalah sebuah filem muzikal lagu-lagu Sudirman & diarahkan oleh saudara Saw Teong Hin. Filem ini dibarisi oleh pelakon Akim, Kilafairy, Nurfarah Nazirah, Adibah Noor dan lain-lain. Filem ini mengisahkan seorang wanita Nurul Aiman yang mempunyai tubuh yang agak gempal dan tidak terlalu cantik, bendul tapi berhati baik. Namun begitu, ciri-ciri kewanitaan tetap ada dalam diri Nurul Aiman seperti gadis-gadis yang lain. 


Di sekolah Iman mempunyai seorang kawan bernama Johari, seorang yang tampan dan segak. Dalam diam Johari menyukai Iman. Dalam pada itu, Lana dan seorang rakan sekolah yang cantik dan popular bernama Rita juga sangat meminati Johari. Rita seorang gadis yang ego dan sentiasa cari pasal dengan Iman. Ayah Johari pula ialah seorang Ustaz iaitu Cikgu Murshid.

Pada masa yang sama, Iman tergerak hati untuk menyertai pertandingan Ratu Idola yang dianjurkan oleh sebuah majalah. Rita juga menyertai pertandingan itu. Mengetahui yang Iman juga menyertai pertandingan itu, pelbagai rintangan yang dihadapi oleh Iman bukan saja dari musuh ketatnya Rita tetapi masyarakat memandang dingin akan niatnya itu.



ULASAN SENDIRIAN BERHAD..hehe:
-filem ni sgt2 best...yg xdapat tgok wayang mcm ekin..cari la cd..or down load memaner.. cuz filem ni ade unsur2 kekeluargaan, happy family at the same time berlaku jugak konflik dalaman dalam family tu..ade jugak scene yg sedih (nak mengalir juga airmata den).. seriously, menonton cerita ni buat ekin release sikit tension... yg paling terbaik- muzikal dia..memang sedap! n olahan lagu dorg buat sgt terbaik! for me, suara Nurul Aiman sgt sedap! 
-pada yg suka menonton filem muzikal, so this is the right film that u MUST tonton! :)



nyanyian lagu terbaik oleh nazirah..kata nazirah "saya sgt berbesar hati dapat menyanyikan semula
lagu Allahyarham Sudirman"

p/s: habiskan ujung  minggu tgok filem... dulu kat uni xdpt tgok..so now balas dendam...weekdays jgn harap la dapat tgok! heee

No comments:

Post a Comment

Share

Widgets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...