Wednesday 21 December 2011

KATEGORI-KATEGORI BLOGGER! SO,KORANG YG MANA EH?? :)

BLOGGER actually boleh dibahagikan pada 2 kategori sebenarnya..kalau korang betoi2 perhatikan depa nie..so korang boleh detect depa nie under which category!

KATEGORI PERTAMA:
blogger dalam kategori nie..depa nie yg jenis relax2 jer... buat entry sekali sekala..tapi sekali post entry punya la ramai org SHARE and LIKE entry depa.. lagi satu la kan.. blogger dalam kategori nie kalau kita perhatikan entry depa nie kekadang xder la best sgt pon.. but still many people dok tergila-gilakan entry depa sampai satu tahap xsabo nak tunggu blogger nie post entry baru... aku rasa blogger cam nie ada AURA depa tersendiri kot... (kan best kalo aku ade aura camnie!)

KATEGORI KEDUA:
Yang nie part paling best aku nak cerita nie...blogger yg desperate nak cari followers!
kita boleh detect blogger yg jatuh under this category tau... antara perilaku pelik depa nie:

- Jumpa je kengkawan kat mane2 (xkire le kat kedai makan ke, kekadang toilet pon jadi!) depa mesti akan guna ayat nie "weh, nanti follow eh blog aku! kata kawan2.." atau "weh, aku ada blog nih, follow la eh"...ha.. nak xnak sama ada secara paksa or sukarela kawan depa nie kena la jugak follow(for the sake of friendship)...xfollow kang kata apee plak kann...haha

-nie cara yg paling senang nak detect.. phenomena pelik nie slalu jadi kat FB (nie kalo blogger yg xterlampau desperate..tapi still cover2 gitue)depa nie akan post entry baru depa kat wall kengkawan! konon2 nye nak SHARE INFO tu dengan kengkawan...tapi tujuan sebenarnya nak kawan2 lain bacer jugak!..so that kawan2 lain akan tau ler kewujudan blog insan desperate nie...hehe

-(nie plak cara org yg kaw2 desperate nak tambah follower): depa nie setiap kali buat entry baru..depa surely post kat wall depa...sampai kengkadang penuh la kat wall FB depa dgn entry2 (sampai xlarat nak bacer n tengok!)..

- still menggunakan FB jugak la nie... kan ade ruangan INFO kat FB korang nie...so depa nie akan paste link blog depa kat situ..so bila org tgok jer info depa, so akan taw la"ooo...budak nie ade blog!"lastly, directly or indirectly, kengkawan depa akan follow gak...

- ha..nie yg paling aku xtahan... in case la kan..kawan2 yg depa ajak suruh jadi follower jawab camnie "eh, aku xtaw macam mane nak follow, aku mane tau blog2 nie" atau "eh, aku maner ade account blog, so camner aku nak follow!"...dengan pantas dan effisyennya, si blogger desperado nie akan ajar kawan2 depa yg xreti nak follow mengfollow nie!... selalunya depa akan advice lebih kurang cam nie la "eh xper geng, korang still boleh jadi follower aku ape, senang ajer, korang ade YAHOO or GMAIL account kan, so follow je aku pakai account tue!" haha...

sekian, itulahh kisah dan alkisah si blogger desperate nak cari follower!
tertanya tanya jugak..aku fall under which category eh... (oppps! kantoi sudah!)...

2 comments:

Share

Widgets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...