Friday 13 December 2013

Idea Perkahwinan: Malam Berinai

Salam Semua.

Memandangkan ada pertanyaan bagaimana persediaan perkahwinan yang aku terima, jadi aku akan berkongsi serba sedikit la idea-idea perkahwinan & bagaimana persediaan perkahwinan aku...

Entry kali ni aku nak share sikit tentang
Malam Berinai!

okay! First of all, sebenarnya... budget untuk malam berinai biasa-biasa je.. tak memerlukan kita berbelanja besar untuk majlis ini yek kengkawan..lagi satu ianya hanya melibatkan pihak pengantin perempuan saje.. kita hanya perlu disediakan lebih kurang:

  • bunga telur *untuk letak di pelamin - diberi pada orang yang merenjis
  • pakcik2/makcik2 marhaban *untuk menambahkan keberkatan majlis
  • siap2 kan makanan sikit.. makan malam biasanya disediakan untuk tetamu ~ tu je la kott~

Pelamin Mini / Pelamin Nikah 

  • aku buat pelamin mini/ orang panggil pelamin nikah di rumah bertemakan pinky pinky purple *warna fav aku!
  • untuk pelamin mini ni aku pilih design yang simple...since dekat dewan dah ada pelamin
  • Pelamin by Ayu Wedding Planner a.k.a Pelamin Buaian Ipoh
    (Sewa: RM 350.00) *if xsilap*

Persalinan Pakaian Pengantin Perempuan

  • aku pilih sepersalinan baju yang designnya simple/ polos ala-ala baju kurung moden 
  • Baju by Ayu Wedding Planner a.k.a Pelamin Buaian Ipoh
    (Sewa: RM 250.00)
  • Crown by Ayu Wedding Planner a.k.a Pelamin Buaian Ipoh
    (Sewa: RM 30.00)
  • Tudung Plain Merah beli sendiri je! kat mana-mana kedai tudung ada jual
    (Beli: RM 15.00) *kalau naseb baik meby boleh dapat RM 10.00 jek kot! 
  • Bunga Tangan beli sendiri di Bunga-Bunga Cinta, Tambun *banyak jugak pilihan bunga tangan yang lawa-lawa kat situ (rambang mata nak pilih n sgt affordable)
    (Beli: RM 48.00)
abaikan cara pemakaian veil aku.. sepatutnya tidak lah mcm ni.. aku main taram je since untuk malam berinai xde mak andam nak siapkan.. so ini la hasilnya!!haha

Sekian.. tinta bernohtah!

1 comment:

Share

Widgets

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...